loading...
رایان دانلود-سایت تفریحی و دانلود، سرگرمی، رمان، آهنگ ،فیلم ،سریال ،آشپزی ،گالری عکس ،بیوگرافی ،نرم افزار ،خبری
تبلیغات

ADMIN بازدید : 44 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

 

این روزها همه سخت مشغول کارند، دیوارها، پنجره ها، فرش ها، کف و سطوح، ظرف های درون کابینت ها همه نیاز دارند که تمیز شوند، اما این همه کار را چطور باید انجام داد، از کجا باید شروع کرد ؟

دوده های در و دیوار خودنمایی می کنند ، خاک های نشسته بر وسایل همه چیز نیاز دارد که تمیز شود ، و چقدر خوب است که سال نو را بدون هیچ آلودگی ای شروع کنیم چه در خانه هایمان چه در دلمان ... چقدر خوب است که دلمان را هم تکانی بدهیم و کینه ها و نفرت های ریز و درشت ، دلخوری ها ، ناراحتی ها را با شوینده عفو و بخشش خوب بشوییم و تمیز کنیم، و با اشک توبه و استغفار آب بکشیم و با جلوه هایی از محبت  و دوستی برای سال نو تزئین کنیم.
 
این روزها همه سخت مشغول کارند، دیوارها، پنجره ها، فرش ها، کف و سطوح، ظرف های درون کابینت ها همه نیاز دارند که تمیز شوند، اما این همه کار  را چطور باید انجام داد، از کجا باید شروع کرد؟

در اینجا می خواهیم نکاتی را یادآوری کنیم که در این بحبوحه خانه تکانی ها خیلی برای ما مفید است.

ADMIN بازدید : 40 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

 

از آیات كریمه استفاده شد كه یكی از علایم نفاق، حالت بد خواهی و حسد است و جایگاه منافق نیز پایین ‌ترین دركات جهنّم:


إنَّ الْمُنافِقِینَ فِی الدَّرْكِ الْأسْفَلِ مِنَ النَّارِ ...
بد خواهی و حسد علامت نفاق است، كارشكنی و مشكل ‌تراشی علامت نفاق است.

هر كس باید در خود تجسّس و تفحّص كند كه آیا حالت بد خواهی و حسد دارد، اگر دارد در مقام اصلاح قلب و نفس خویش برآید كه مبادا مبتلا به بیماری مهلك نفاق باشد و خودش نداند.

متأسفانه امروزه در خیلی از اداره جات به جای اینکه در راستای مشکل زدایی باشند، در راه مشکل تراشی، ایجاد سد بر کارها قدم بر می دارند.

حسد ـ كه یكی از مهلكات است ـ از نشانه ‌های نفاق است كه قرآن می ‌فرماید.

ADMIN بازدید : 55 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

 

سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1 و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.


ایام سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) روزهای حرمت نهادن به مقام و جایگاه دردانه رسول الله(ص) است.


آیت الله مکارم شیرازی به سوال هایی درباره برگزاری مراسم عقد و عروسی، حدود ایام فاطمیه و هم چنین تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س) ، پاسخ گفته است.

ADMIN بازدید : 39 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :
يا عليُّ ، إذا وُلِدَ لكَ غُلامٌ أو جاريةٌ فأذِّنْ في اُذنِه الُيمنى وأقِمْ في اليُسرى ؛ فإنّه لا يَضُرُّهُ الشّيطانُ أبدا .

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :
يا على ! هرگاه پسرى يا دخترى برايت به دنيا آمد در گوش راست او اذان بگو و در گوش چپش اقامه ؛ در اين صورت‏شيطان هرگز به او گزندى نمى‏رساند .

 

ADMIN بازدید : 36 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

این روزها، روزگارِ خیلی ها بر وفق مراد نیست. حالِ خیلی ‌ها خوبِ خوب، نیست.


خیلی ‌ها مشکلشان کمبودِ وقت نیست بلکه فقط برای شمردن مشکلاتشان، وقت کم می ‌آورند...

 

ADMIN بازدید : 34 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

حضرت زینب را در 14 جمله بشناسیم
نام نهادن زینب علیها السلام
چشم اهل مدینه، روزی به جمال زینب کبری روشن شد که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در سفر بودند. فاطمه زهرا علیها السلام به امیر مؤمنان علیه السلام عرض کردند: چون پدرم در مسافرت هستند، نامی برای این دختر برگزین. علی علیه السلام فرمودند: من بر پدرت پیشی نمی ‌گیرم. صبر می‌کنیم تا رسول خدا صلی الله علیه و آله از سفر باز گردند.

ADMIN بازدید : 37 دوشنبه 04 اسفند 1393 نظرات (0)

یک عمر زیارت و حج می‌رویم اما نمی‌فهمیم نماز یعنی چه. ما آلوده هستیم، هر کسی اندازه خودش حساب کند از وقتی که بالغ شده چه گناهانی انجام داده است.


آیت ‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی، مفسر قرآن کریم در جلسه تفسیر خود  با اشاره به آیات 58 و 59 سوره کهف، گفت: خداوند حکیم آن کسانی را که از آیات الهی باخبرند و در عین حال عملاً اعراض می‌کنند را توبیخ و تهدید کرده است.

 

ADMIN بازدید : 33 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

فصلت و نام های دیگرش «حم ،السجده، المصابیح» 1 چهل و یكمین سوره قرآن است كه مكی و 54 آیه دارد.

در فضیلت این سوره از نبی مكرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده: هر كس سوره فصلت را قرائت كند، به تعداد تمامی حروف تشكیل دهنده این سوره ، ده حسنه به او داده می شود. 2

از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده: قرائت سوره فصلت موجب نورانیت و سرور و شادی قاری آن در روز قیامت می شود و در دنیا به گونه ای زندگی می كند كه همه او را ستایش كنند و به حال او غبطه بخورند.

ADMIN بازدید : 42 شنبه 02 اسفند 1393 نظرات (0)

چنین به نظر می رسد ابدی بودن جهنم ظلم به بنده ها است. چون در مقابل یک  گناه باید از عذاب نامحدود و ابدی رنج بکشند. در حالی که مدت زمانی که در این دنیا هستند محدود و کوتاه است. آیا این نوعی ظلم  از سوی خداوند نیست؟ در این مقاله به دنبال پاسخ این مطلب هستیم.

 

ADMIN بازدید : 42 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)

برای شش چیز وضو گرفتن واجب است:

 

1. برای نمازهای واجب غیر از نماز میت. 2. برای سجده و تشهد فراموش شده. 3. برای طواف واجب خانه‌ی كعبه. 4. اگر نذر یا عهد كرده یا قسم خورده باشد كه وضو بگیرد. 5. اگر نذر كرده باشد كه جائی از بدن را به خط قرآن برساند. 6. برای آب كشیدن قرآنی كه نجس شده و...

سوال: بنده فردی هستم با شغل آزاد طوری که به طور تمام وقت با چسب‌های قطره‌ای کار می‌کنم و به خاطر حساسیت کاری که دارم بایستی بدون دستکش از چسب قطره‌ای استفاده کنم. با این حال دائماً چسب قطره‌ای به انگشتانم می‌چسبد و طبق خاصیتی که این چسب‌ها دارند به سختی می‌توان آنها را از انگشتان پاک نمود. با این وضعیت من هر بار برای وضو حدود ده دقیقه وقت صرف می‌کنم تا با انواع مواد شوینده این چسب‌ها را برطرف نمایم. آیا قاعده‌ای چون لاحرج یا نظیر آن شامل حال اینجانب می‌شود؟ لطفاً راهکاری ارائه نمایید.

 

ADMIN بازدید : 32 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

واژة تدبّر كه چهار مورد در قرآن آمده[1] وتنها در مورد قرآن به كار رفته است و در مورد اشياء ديگر به كار نرفته، ولي واژة فكر، هم در مورد قرآن به كار رفته وهم در مورد غير قرآن. دربارة قرآن آنجا كه مي‌فرمايد:« وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ[2]؛ و ما اين (= قرآن) را بر تو نازل كرديم تا آنچه را كه به سوي مردم نازل شده است، براي آنها روشن سازي و شايد انديشه كنند.»

 

ADMIN بازدید : 28 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)

کسانی که در ارتباط با این عالم هستند اشراف کلی دارند. اگر مومن باشند همه خوبی های اهلشان را مشاهده می کنند و لذت می برند. اگر کافر باشند برعکس خوبی ها را اجازه نمی دهند مشاهده بکنند و فقط بدی ها را می بینند.

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 455
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,433
  • بازدید ماه : 1,433
  • بازدید سال : 45,636
  • بازدید کلی : 205,821
  • کدهای اختصاصی