loading...
رایان دانلود-سایت تفریحی و دانلود، سرگرمی، رمان، آهنگ ،فیلم ،سریال ،آشپزی ،گالری عکس ،بیوگرافی ،نرم افزار ،خبری
تبلیغات

ADMIN بازدید : 34 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

اسفند ماه است و حال و هوای خانه تکانی و نوروز شدت یافته است. درست است كه اتاق خواب به دلیل رفت و آمد کمتر اعضای خانواده، نسبت به دیگر فضاهای خانه كم‌تر بی‌نظم و كثیف می‌شود اما این مسئله به این معنی نیست كه می‌توانید توجه كم‌تری نسبت به دیگر اتاق‌های خانه به این فضا بكنید.

 

اتاق خواب خصوصی‌ترین فضای زندگی ماست و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به تمیزی آن داشته باشید. حالا که نوروز را بهانه کرده ایم که نظم و تمیزی و تغییر را در خانه به وجود بیاوریم بهتر است از فضای شخصی خود شروع کنیم.

 

تمیز كردن اتاق خواب ممكن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما اگر برای این كار برنامه نداشته باشید و از قبل ندانید كه چه می‌خواهید انجام دهید در طول كار دچار مشكلات زیادی می‌شوید. با ما همراه شوید و مراحل تمیز و مرتب کردن اتاق خواب را مرور کنید.

ADMIN بازدید : 42 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

اگر شما هم برای پاک کردن لکه های مختلف آرایشی دچار مشکل شده اید، این مقاله را از دست ندهید.

آیا تابحال شده که دستتان بلغزد و لباستان را رژ لبی کنید؟
آیا تابحال با فونداسیون یقه‌ی لباستان را لک کرده‌اید؟ یا برس ریمل را روی شلوارتان انداخته‌اید؟ یا رنگ مو را روی بلوزتان پخش کرده‌اید؟


برای از بین بردن لکه، صرفنظر از سطحی که دارید روی آن کار می‌کنید (پوشاک، کفپوش یا مبلمان) باید تشخیص دهید که با چه نوع لکه‌ای طرف هستید.


رژلب های روغنی یا مومی، شایع ترین لکه‌ها روی لباس هستند، در حالیکه لاک ناخن و فونداسیون به فاصله‌ی کمی بعد از آنها قرار دارند. برای همه‌ی ما اینگونه اتفاق‌های بد رخ داده است، اما نگران نباشید، می‌توان این خرابکاری‌ها را با محلول‌های ضد لک از بین برد.

 

ADMIN بازدید : 39 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

1. بسته بندی های مواد غذایی
بسته های مقوایی و پلاستیکی مواد غذایی را دور بیاندازید. آن ها زیبا نیستند و فضایی اضافه  اشغال می کنند، غذا را تازه و سالم نگه نمی دارند. در عوض از بطری های شیشه ای برای نگه داری مواد غذایی خشک استفاده کنید.

بوی نوروز و بهار می آید و باید به فکر خانه تکانی باشیم. می دانیم، خانه تکانی کار آسانی نیست اما بپدیریم که سخت ترین قسمتش شروع کردن است. پیشنهاد می کنیم قدم اول خانه تکانی کار آسانی باشد و چه کاری آسان تر از دور ریختن؟ با دور ریختن این 14 مورد، خانه تکانی را آغاز کنید.

ADMIN بازدید : 34 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

تکنیک های کدبانوهای قدیمی برای خوش طعم شدن سوپ و خورش
_ بهتر است از مواد تازه استفاده کنید با این حال استفاده از برخی سبزیجات کنسروی یا یخ زده مانند نخود و ذرت مشکلی ندارد.
 
_ سوپ سرد باید در ظرف سرد سرو شود.
 
_ برای کاهش میزان چربی، سوپ را یک روز قبل تهیه کنید، چربی که بالا می آید را با قاشق بردارید.

 

ADMIN بازدید : 32 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

یکی از مهمترین قسمت هایی از منزل که در خانه تکانی و آمادگی برای نوروز باید به آن توجه کرد آشپزخانه است. حتما شما هم زنان خانه‌دار بسیاری را دیده‌اید كه بخش عمده‌ای از زمان خود را درون آشپزخانه می‌گذارند و دائما در حال تمیز كردن این فضا هستند. واقعیت این است كه آشپزخانه جزء فضاهایی از خانه است كه فعالیت‌های زیادی در آن انجام می‌شود و در نتیجه به سرعت كثیف و بی‌نظم می‌شود. ولی قسمت هایی از آن هستند که در طول سال کمتر به سراغ تمیز کردن آنها می رویم و در روز های مانده به نوروز در خانه تکانی ها  توجه به آنها مهم خواهد بود. طبیعی است كه زنان خانه‌دار زمان زیادی را صرف این كار كنند و البته در بسیاری از موارد از این مسئله نیز اظهار نارضایتی كنند. خودتان را بگذارید جای زنانی كه در بیرون از خانه نیز كار می‌كنند و خیلی كم‌تر از زنان خانه‌دار وقت انجام كارهای مربوط به تمیز كردن آشپزخانه را دارند. البته فراموش نكنیم كه این كار به خودی خود وظیفه زنان نیست و مردان هم در این كار مسئولیت زیادی دارند.

با این اوصاف چگونه می‌توان آشپزخانه را در كم‌ترین زمان ممكن تمیز كرد و انرژی زیادی هم صرف این كار نكرد؟

ADMIN بازدید : 37 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

خانه تکانی شب عید ازجمله کارهایی‌ است که برخلاف اسمش، اتفاقا نباید شب عید انجام شود. برای داشتن یک خانه تمیز، اول باید برنامه‌ریزی کنید.

بايد ليستي از بخش‌هاي مختلف خانه را كه احتياج به تعمير، بازسازي و نظافت دارند جلوي رويتان قرار دهيد و سپس طي يک هفته تا 10 روز آنها را به‌ترتيب اولويت انجام دهيد؛ مثلا مي‌توانيد وسايل يكي از كابينت‌هاي آشپزخانه را در زماني كه منتظر هستيد تا چاي صبحانه‌تان را دم كنيد، بيرون بياوريد، دستمال بكشيد و منظم سر جايش قرار دهيد. خانه‌تكاني را هيچ‌وقت فشرده انجام ندهيد و به‌عبارتي خودتان را از پا نيندازيد! سعي كنيد در اين امر، اصلا مستقل نباشيد و از ديگران بخواهيد تا آنها هم كاري انجام دهند.

 

خانم‌ها بايد بتوانند وظايفي را به همسر و فرزندانشان هم محول كنند. اگر كسي نيست يا نمي‌تواند در خانه‌تكاني كمك‌تان كند، بايد برنامه‌ريزي‌تان خيلي دقيق باشد. در فاصله زمان‌هايي كه بخشي از خانه را نظافت يا مرتب مي‌كنيد، براي خودتان چاي يا دم‌نوش، دم‌كنيد و خودتان را به صرف يك شيريني مهمان كنيد . سعي كنيد توي دلتان غُر نزنيد، افكار منفي را از ذهنتان دور كنيد و به آمدن بهار و تميزي خانه و چهره شاد اعضاي خانواده بيشتر از پيش فكر كنيد و خوشحال باشيد كه چه خانه‌اي خواهيد ساخت!

 

ADMIN بازدید : 38 شنبه 02 اسفند 1393 نظرات (0)

مرتب کردن داخل انباری
مرتب کردن داخل انباری از مهم ترین و اولین کارهایی که باید هنگام خانه تکانی انجام دهيد، برای مرتب کردن وسایل داخل انباری را به طور کامل خارج کنید.

این روز ها همه ما در تکاپو هستیم تا خودمان را برای استقبال از بهار آماده کنیم. همان طور كه طبيعت نو می شود ما سعی می کنیم به نوعی تازگی را به زندگی مان بیاوریم. خانه مان را نونوار و تميز كنيم و با خیال راحت منتظر فرا رسیدن سال نو باشیم.

ADMIN بازدید : 57 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)

لکه‌ها را چطور برطرف می‌کنید؟ معمولا چقدر شوینده در ماشین لباسشویی می‌ریزید؟ چقدر آن را پر می‌کنید؟ فیلتر آن را هر چندوقت یکبار عوض می‌کنید؟ کدام لباس‌ها را با هم می‌شویید؟

 

از چه آبی با چه دمایی استفاده می‌کنید؟ اگر گاهی در تمیز کردن لباس‌های‌تان ناکام می‌شوید، بدانید که پاسخ تمام این سوالات در کیفیت شست‌وشوی شما تاثیر دارد.

اگر لباس‌ها کدر می‌شوند یا لکه‌های‌شان برطرف نمی‌شود به احتمال زیاد در روش شست‌وشو مشکل دارید. این مطلب به شما کمک می‌کند حرفه‌ای و هوشمند لباس بشویید و لباس‌های تمیزتری داشته باشید.

ADMIN بازدید : 31 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

خرید لباس نو برای خودتان و فرزندانتان

در کنار هم به استقبال نوروز برویم. روزهای پر هیاهوی خانه تکانی ها، خرید و تغییرات دکوراسیون خانه آغاز شده است. پیش از این همراه با هم یک برنامه کلی برای خانه تکانی را تنظیم کردیم و وعده دادیم که جزییات آن را در روزهای آینده با هم بررسی کنیم. منتظر باشید ما نحوه تمیز کردن فضاهای مختلف خانه را در روزهای آینده به شما خواهیم گفت. در میان کارهایی که برای سامان دادن به سر و وضع خانه قبل از نوروز انجام می دهیم. کارهایی هست که بیرون از خانه زمانی را به خود اختصاص می دهد.

ADMIN بازدید : 52 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

کاشت سبزه قبل از سال نو، نشانی از سبزینگی برای سال جدید است و بدون سبزه، بساط هفت سین صفایی ندارد. شاید خرید یک سبزه، بسیار راحت ‌تر از سبز کردن آن باشد اما لذت سبز کردن سبزه نوروز به کمی زحمت می ارزد.

ADMIN بازدید : 28 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)

توجه داشته باشید که از گرفتن تخم‌مرغ‌هایی با ظاهر آلوده یا شکسته خودداری کنید. به‌دلیل اینکه احتمال آلودگی تخم‌مرغ‌های شکسته بیشتر است. همانطور که می دانید نگهداری تخم‌مرغ در یخچال تا حدود زیادی از فساد آن جلوگیری می‌کند. بنابراین در فصول گرم سال از مغازه‌هایی خرید کنید که تخم‌مرغ را در یخچال نگهداری می‌کنند.

ADMIN بازدید : 72 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

باورتان می شود این تزئینات با قاشق های یکبار مصرف درست شده باشند.

دسته قاشق های یکبار مصرف را جدا کرده و به صورت شکل زیر به جاشمعی های ساده بچسبانید. با اسپری طلایی یا نقره ای جاشمعی را رنگ کرده و صبر کنید تا خشک شود.

 

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 455
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,405
  • بازدید ماه : 1,405
  • بازدید سال : 45,608
  • بازدید کلی : 205,793
  • کدهای اختصاصی