loading...
رایان دانلود-سایت تفریحی و دانلود، سرگرمی، رمان، آهنگ ،فیلم ،سریال ،آشپزی ،گالری عکس ،بیوگرافی ،نرم افزار ،خبری
تبلیغات

ADMIN بازدید : 48 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

کارشناسان یکی از اصول مهم تربیتی در خانواده را پرورش مهارت شوخ طبعی می دانند. شوخ طبعی یک ویژگی اکتسابی است و والدین می توانند این ویژگی را در وجود کودکانشان رشد و پرورش دهند. وجود حس شوخ طبعی و پرورش این مهارت، زندگی خانوادگی را گرم تر، شاداب تر و جذاب تر می کند.

شما به عنوان اولین مربیان کودک، شوخی و طنز را بخشی از زندگی روزانه خود قرار دهید و برای ایجاد زمینه شکوفا شدن استعدادهای شوخ طبعی کودکانتان تلاش کنید نه اینکه تحمیلی برای طنز پرداز شدن کودک خود باشید.


شادی رایگان نیست، خانواده ها باید بهای لازم را برای شوخ طبعی کودکانشان بپردازند به این ترتیب که، در گفتگوهای محاوره ای و روزمره خود از طنز استفاده کنند و نگرش طنز را نیز در خود تقویت کنند. برای کسب شوخ طبعی باید تلاش کرد. شما با پرورش مهارت شوخ طبعی نگرش مثبت را در وجود کودکتان تقویت می کنید و به رشد خلاقیت او کمک می کنید.

 

ADMIN بازدید : 22 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

استعداد بعضی از کودکان کاملا برای اطرافیان قابل مشاهده است اما برخی دیگر ممکن است استعدادهای پنهانی داشته باشند که در قالب پرحرفی، خیال بافی، انرژی زیاد و یا حتی سورفتار خودشان را نشان دهند. در این مقاله سعی می کنیم شما را با نشانه های استعداد پنهان کودک و شیوه های پرورش و شکوفایی آنها آشنا کنیم.

ADMIN بازدید : 25 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

استخوان حالش خوب نبود. همه جایش درد می کرد. با خودش می گفت من که دائما د استراحت می کنم از جایم حرکت نمی کنم پس چرا همه ی بدنم درد می کند. از فرق سرم تا نوک پایم تیر می کشد.

ADMIN بازدید : 29 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

همیشه و هر جا شنیده ایم که آغوش مادر برای نوزاد آرامش بخش است و به سلامت جسم و روان او کمک می کند این بار می خواهیم به نقش درمانی آ ن اشاره کنیم.

مراقبت مادرانه آغوشی نوعی مراقبت از نوزادان نارس است که در آن نوزاد در تماس پوستی طولانی با مادر قرار می گیرد. این روش قابل استفاده ، آسان و موثر برای ارتقای سلامتی و بهداشت نوزادان نارس می باشد و همچنین کمک می کند تا نوزاد مورد نظر به سطح نوزادان رسیده برسد. سازمان بهداشت جهانی این روش را به عنوان یک روش مراقبت نوزاد نارس، در سراسر جهان تایید نموده و آن را قابل اجرا بیان کرده است و همچنین اعلام نموده است که از این روش می توان برای نوزادان رسیده هم سود جست. این روش شامل قسمتهای زیر می باشد:

* تماس پوست نوزاد با پوست مادر
*  تغذیه انحصاری با شیر مادر
*  حمایت از ارتباط عاطفی نوزاد و مادر

ADMIN بازدید : 34 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

شروع غذا های جامد برای کودک، سر آغازی است برای کسب استقلالش و در جریان این تحول، شما فرصت طلایی و بی نظیری برای ایجاد عادات خوب غذایی که تضمین کننده سلامت و تندرستی او تا پایان زندگی اش خواهد بود، در اختیار دارید.

 

ADMIN بازدید : 46 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

کشمکش و درگیری را بین خواهر و برادرها کاهش دهید
 زمانیکه بچه ها وارد سنین ابتدایی می شوند، ممکن است وارد مرحله جدیدی به نام رقابت شوند. همانطور که خصوصیات شخصیتی و تمایلات آنها بیشتر رشد می کند و بدن آنها قوی تر می شود، ممکن است درگیریهای جدید و شدیدی را با یکدیگر آغاز کنند.


والدینی که طلاق گرفته اند و مجدد ازدواج کرده اند اغلب با قرار دادن بچه هایشان  در کنار یکدیگر، با مسائل پیچیده ای مواجه می شوند. هل دادن، ضربه زدن،استدلال، اذیت کردن و سخن چینی کردن بیشتر اوقات آنها را پر می کند و در نهایت ممکن است منجر به عصبانیت پدر و مادر شود.
 
حقیقت این است که بعضی از خواهر و برادرها  کل زندگی خود را با یکدیگر سروکله می زنند. این درگیریها و سرو صداها اجتناب ناپذیر است. از طرفی دیگر، زمان خوبی است تا به فرزندان خود اهمیت حل و فصل محترمانه مشکلات بین یکدیگر را آموزش دهید و با کنترل و درک بیشتر می توان سردردها را کاهش داد و فضای مناسب در خانه را حکم فرما ساخت.

 

ADMIN بازدید : 36 دوشنبه 04 اسفند 1393 نظرات (1)

موی نوزاد اولین چیزی است که مادر و اطرافیان بعد از زایمان به آن نگاه می کنند و همه آرزو دارند فرزند متولد شده چه دختر باشد چه پسر، موهای زیادی داشته باشد. برخی مادرها تلاش می کنند با عمل به توصیه های بزرگ ترها در دوران بارداری موادغذایی مصرفی کنند که موی نوزاد را پرپشت و ضخیم می کند و برخی بعد از تولد نوزاد به دنبال راه هایی برای رسیدن به این هدف هستند. با دکتر ناصح، فوق تخصص نوزادان  در رابطه با علل کم پشتی موی نوزاد، اینکه چطور می توان موی نوزاد را پرپشت کرد و توصیه های قدیمی ها در این باره گفت و گو کردیم.

 

ADMIN بازدید : 46 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

 محققان ژن‌های متفاوتی را شناسایی کرده‌اند که در بروز مشکل گفتاری دخیل هستند. چندین سال قبل محققان قادر به شناسایی سه ژن دخیل در اختلال گفتار شدند. این ژن در 12 درصد از جمعیت افراد دارای لکنت زبان دیده شد. بنابراین ما می دانیم که یک کودک با لکنت زبان متولد نمی‌شود، اما با یک استعداد طبیعی- آمادگی- این اختلال توسعه پیدا می‌کند. به گفته یک متخصص آسیب‌شناسی گفتاری، قسمتی از مشکل لکنت زبان ارثی است.

 

البته این یافته‌ها به این معنا نیست که همه افراد دارای این ژن به لکنت زبان مبتلا می‌شوند. چون در بیشتر مواردی که فرد دارای استعداد طبیعی است یک عامل ایجاد کننده مانند شوک روانی مانند جدایی، مرگ و...، بیماری مانند صرع و... و یا اختلال عملکردی باید وجود داشته باشد. لکنت زبان یک اختلال چند عاملی است. حدود 80 درصد از موارد را مغز به تنهایی اصلاح می‌کند و تا قبل از دوران بلوغ این مشکل از بین می‌رود. اما در 20 درصد از موارد، مشکل ادامه می‌یابد.

 

ADMIN بازدید : 37 شنبه 02 اسفند 1393 نظرات (0)

همیشه فهمیدن این مسئله که پرستار کودک کارش را درست انجام میدهد یا نه، کار آسانی نیست. به همین دلیل شاید بد نباشد برای اطمینان کمی بیشتر به نشانه ها توجه کنید. بعضی از والدین برای رفع نگرانی هایشان از وسایل مخصوص نظارت بر کار پرستاران استفاده می کنند اما معمولا بدون نیاز به استفاده از این وسایل می توان متوجه کارآیی یا عدم کارآیی پرستار شد.

 

ADMIN بازدید : 52 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)

 فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: ریسه رفتن یا حبس کردن نفس با تحریک، گریه، قطع تنفس و سیاهی دور لب کودک همراه است، والدین در این مواقع به جای تنفس دهان به دهان،‌ ماساژ قلبی و ‌پاشیدن آب سرد بر صورت کودک به او قطره آهن بدهند.

ساسان ساکت در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره حبس شدن نفس کودک و سیاه شدن او، اظهار داشت: ریسه رفتن یا حبس کردن نفس یکی از اختلالاتی است که در سنین یک سال و نیم شایع است. کودک به دنبال گرفتن شیشه شیر یا وسیله بازی از او تحریک شده، گریه می‌کند و در نهایت نفسش قطع می‌شود که افزایش طول مدت حبس تنفس موجب سیاه شدن دور لب او می‌شود.

 

ADMIN بازدید : 40 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

 محبّت، ریشه اصلی شجره اخلاق و فضیلت انسانی است. فرزندی که از دوران اوّل کودکی از مهر و محبّت پدر و مادر بهره برده باشد، روحی شاد و روانی با نشاط دارد و در باطن خود، احساس محرومیت نمی کند.

ADMIN بازدید : 46 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)

اضافه وزن می تواند خطر ابتلای کودک به مشکلات مربوط به سلامتی مانند بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد

 اضافه وزن می تواند خطر ابتلای کودک به مشکلات مربوط به سلامتی مانند بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد. اگر کودک در این سن کمی اضافه وزن دارد، نگران نباشید اما حتما با پزشک کودک در این خصوص صحبت کنید. پزشک می تواند مشخص کند که این میزان اضافه وزن مشکلی ایجاد خواهد کرد یا نه تا در صورت وجود مشکل از راهکارهای مناسب استفاده کنید.

ADMIN بازدید : 49 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

 همه مادران می دانند که ارتباط پوستی والدین با نوزاد و کودک چه آثار خوبی به جا می گذارد علاوه بر ایجاد حس ارامش و امنیت می تواند توان هوشی کودک و هشیاری او را افزایش داده و بیماری ها را در کودک بهبود دهد و حتی برای جلوگیری از یبوست مفید است.  دکتر شریعت، دراین‌باره می‌گوید: ماساژ کودکان از بدو تولد تا پایان شیرخوارگی در رشد عاطفی و روانی، تکامل اجتماعی و هوشی کودک تاثیر بسزایی دارد.

 

ADMIN بازدید : 33 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

 یک روانشناس گفت: مکیدن شست، زبان، انگشتان، پستانک، گوشه‌ی پتو یا قطعه‌ای از پارچه از عاداتی هستند که در شیرخوارگان مشاهده می‌شود و به کودک احساس آرامش و خوشحالی می‌دهد. «علی سلیمانی» اظهار کرد: این کار در شیرخوارگان عملی کاملاٌ طبیعی است اما ادامه‌ی آن پس از دوران شیرخوارگی و مرحله‌ی دهانی دال بر اختلال حرکتی است.

 

ADMIN بازدید : 25 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

چند هفته پیش، به پزشک کودکان مراجعه کردم تا بچه ام  را از نظر قد و وزن بررسی کند. در مطب وقتی دکتر از من پرسید بچه ات خوب شیر می‌خورد یا نه، با لحن گله‌آمیز گفتم: «هم کم‌ شیر می‌خورد، هم کم‌ می‌خوابد و هم مدام در حال نق زدن است. فکر کنم دارد دندان درمی‌آورد. راهی نشانم دهید تا درد دندانش کم شود.» دکتر برایش آزمایش خون تجویز کرد و خواست تا جواب آزمایش را هر چه سریع‌تر برایش ببرم. چند روز بعد که دوباره با جواب به مطب مراجعه کردم، متوجه شدم علائمی که از آن‌ها شکایت می‌کردم، ناشی از کم‌خونی  و پزشک دوز ‌آهن مصرفی او را بالا برد. این موضوع بهانه‌ای شد تا دقیق‌تر در مورد میزان شیوع کم‌خونی در شیرخواران با دکتر دلاور، متخصص اطفال صحبت کنم.

 

ADMIN بازدید : 41 دوشنبه 13 بهمن 1393 نظرات (0)

حرکات افقی گهواره ای برای نوزاد آرام بخش است و معمولا مشکل قولنج بچه ها با این نوع تکان دادن کمتر می شود، ولی از بالا انداختن کودکان و تکان دادن شدید آنها باید پرهیز کرد.

متخصصان توصیه می کنند از تکان دادن شدید نوزاد پرهیز کنید، چراکه رگ های خونی مغز کودک نازک است و ممکن است در اثر تکان های شدید آسیب ببینند.

ADMIN بازدید : 34 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (2)

1.  بهترين حالت براي خوابيدن نوزادتان اين است كه او را در زاويه 30درجه به پهلو بخوابانيد. در چرخاندن او به پهلو اغراق نكنيد. خفگي ناشي از برگشتن نوزاد و مسدود شدن بيني و دهانش به‌دلیل افتادن روي بالش، يكي از شايع‌ترين دلايل مرگ نوزادان است.

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 455
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 168
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,541
  • بازدید ماه : 1,541
  • بازدید سال : 45,744
  • بازدید کلی : 205,929
  • کدهای اختصاصی