loading...
رایان دانلود-سایت تفریحی و دانلود، سرگرمی، رمان، آهنگ ،فیلم ،سریال ،آشپزی ،گالری عکس ،بیوگرافی ،نرم افزار ،خبری
تبلیغات

ADMIN بازدید : 44 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

کلوت به کوههای شنی ای می گویند که بر اثر عامل فرسایشی غالب کویر ” باد ” ایجاد می گردد و فرم ها و شکلهای مسحور کننده ای را ایجاد میکنند که کمتر کسی میتواند پس از دیدن این مناظر , انگشت به دهان نماند و مسحور این زیبایی بی مانند نشود.

کلوت که از ترکیب دو واژه” کل” به معنی "آبادی” و "لوت” که نام بیابانش هست آمده است.

وقتی ناگهان در دل بیابان لوت چشمتان به سازه های خاکی عجیب و غریب بیفتد و این سازههای خاکی تا چشم کار میکنند دیده میشوند ، انگار وارد یک شهر شده اید. شهری بدون هیچ سکنه ای که انگار تنها برای ارواح ساخته شده. شاید برای همین است که میگویند اینجا شهر جن و پری است.

ADMIN بازدید : 44 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

یکی از جاذبه های جالب و عجیب آمریکا
جویدن آدامس یکی از مشکلات عمده در جوامع امروزی است. چرا؟ زیرا با توجه به مطالعه انجام شده در سال 2005 در آمریکا به طور متوسط هر فرد در هر سال 180 قطعه آدامس یا 800 گرم آدامس مصرف می کند و این یعنی تولید 250 هزار تن زباله تشکیل شده از آدامس در هر سال که معمولا در خیابان ها به زیر پا می افتد و یا به دیوار ها چسبانده میشود و هر ساله مقدار زیادی پول برای تمیز کردن خیابان ها و دیوار ها هزینه می شود که نشان دهنده مشکل زیاد شدن طرفداران آدامس است!

 

حال می خواهیم یک زاویه دیگر آدامس را به شما نشان دهیم و آن هم زاویه هنری آن است که به واسطه چسبناک بودن و تنوع رنگی آدامس ها به وجود می آید. کوچه Bubblegum یکی از جاذبه های توریستی عجیب در ایالات متحده است که در مرکز شهرستان سان لوئیس اوبیسپو، کالیفرنیا واقع شده. این کوچه که 4.5 متر ارتفاع دیوار هایش است و 22 متر طول دارد مکانی برای چسباندن آدامس است و تمام عابران می توانند آدامس های خود را روی آن بچسبانند.

ADMIN بازدید : 29 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

کاخ استاد بزرگ  شوالیه در یونان


کاخ استاد بزرگ شوالیه در یونان (+تصاویر)
کاخ استاد بزرگ  شوالیه رودس، کاخی در شهر رودس، در جزیره رودس، در یونان است. این شهر، در استان اژه جنوبی در کشور یونان واقع شده است.  در نقطه ای که امروز کاخ در آن واقع شده است، قبلا یک قلعه نظامی بیزانسی بوده است که  به عنوان مقر و دژ دفاعی از آن استفاده می شد. این کاخ در قرن چهاردم توسط شوالیه رودس که در سالهای  1309  به 1522  این منطقه را اشغال کرده بود، ساخته شده است.

ADMIN بازدید : 33 شنبه 09 اسفند 1393 نظرات (0)

برای آنان که شوق جهانگردی دارند، سفر به کشورهای پیرامون ایران، می‌تواند نقطه‌ شروع مناسبی باشد. پاکستان یکی از این موارد است.

 شاید با خود بگویید کشوری که نامش هر روز در رسانه‌های خبری با خونریزی و بمبگذاری همراه شده، جایی دیدنی برای یک سفر توریستی دارد؟! در پاسخ باید گفت که با این موارد، گردشگران برای دیدن اماکن و مناظر زیبای پاکستان، خطرات را به جان می‌خرند. این را هم در نظر داشته باشید که برخی مناطق این کشور، جزو خطوط قرمز محسوب شده و بقیه‌ قسمت‌ها، از آرامش نسبی برخوردار است. 

ADMIN بازدید : 41 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

 جزیره ساحلی «صباح» در مالزی، از نظر وسعت، دومین ایالت این کشور است که 2 میلیون نفر جمعیت و سه گروه قومی بزرگ و 32 قومیت فرهنگی دارد.

این جزیره رویایی، آمیخته ای از آب های صاف، شن های نرم و جنگل های استوایی است. صباح روزگاری در تملک سلطان برونئی بوده و مدتی به اجاره یک فرد آمریکائی و سپس یک فرد انگلیسی به نام دنت درآمد.

این جزیره، بعد از جنگ جهانی دوم و اعلام استقلال مالزی به این کشور پیوست و امروزه یکی از پتانسیل های بزرگ گردشگری در مالزی است و بسیاری از گردشگران از آن به عنوان مالدیو مالزی یاد می کنند.

جزیره صباح با آب های دریای چین جنوبی در غرب و دریاهای سولو و سلبز در شرق احاطه شده است. مرکز آن شهر کوتا کینبالو دارای اقامتگاه های لوکسی همانند شانگری و سوترا است. هر دو اقامتگاه مشرف به مناظر خارق العاده دریای چین جنوبی و پارک تونکو عبدالرحمن هستند.

ADMIN بازدید : 67 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

آنتالیا نام مرکز استان آنتالیا و یکی از مهم ترین و توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه است، دارای جاذبه‌های فوق العاده جذابی می باشد. بافت منحصر به فرد این شهر شامل خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ به همراه خانه‌های قدیمی  می باشد که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده و نگاه مسافران را به خود جلب می‌کند.


آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی می ‌باشد. به همین دلیل است که توریست های خارجی علاقه مندی بسیاری برای سفر به این شهر رویایی دارند. میانگین دما در فصل تابستان بین ۳۰ تا ۳۵ درجه‌ و در زمستان دمای هوا بطور متوسط بین ۹ تا ۱۵ درجه می‌باشد. آنتالیا شهری ساحلی می‌باشد و کسانیکه برای سفرهای نوروزی خود تور آنتالیا را انتخاب می کنند هیچگاه از انتخاب خود پشیمان نمی شوند. نکته ی جالب توجه درباره ی جمعیت این شهر این است که جمعیت زنان آن بیشتر از مردها می باشد.


بسیاری از ایرانیان برای نوروز 94 خود و خانواده شان می خواهند برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند. علت این انتخاب مناطق تفریحی به یاد ماندنی و کنسرت های خطره انگیز و جذابی است که به مناسبت عید نوروز در آنتالیا برگزار می شود. همچنین ساحل زیبای دریای مدیترانه محل فوق العاده ای برای گرفتن عکس های یادگاری برای قرار دادن در صفحات اجتماعی است.

 

ADMIN بازدید : 28 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان که با نما و خصوصیات مسحورکننده‌ی خود مورد توجه گردشگران زیادی از گوشه و کنار جهان قرار گرفته ،در اصل  بخشی از پروژه‌ی 20 میلیارد دلاری مجموعه‌ی "برج خلیفه" است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به این مجموعه‌ی بزرگ بیندازیم.

ADMIN بازدید : 24 دوشنبه 04 اسفند 1393 نظرات (0)

در سفرهای طولانی با هواپیما، ساعت داخلی بدن کار نمی کند و باعث بروز اختلالات موقتی خواب می شود. عارضه ای به نام jet lag در اثر مسافرت طولانی با هواپیما بروز می کند که علائمی دارد.

 

ADMIN بازدید : 46 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

شگفت انگیز ترین معابد بودایی جهان (+ تصاویر)
اسم بودا را که می بینیم یا می شنویم ناخواداگاه به هند و آسیای مرکزی فکر می کنیم و بیشتر این ذهنیت برای ما به وجود می آید ، مردمی که بودا را پرستش می کنند فقط محدود به هند و چند کشور آسیایی می شوند و در حقیقت اینگونه نیست و حدود 500 میلیون نفر در جهان پیرو بودا هستند و معابد شگفت انگیزی را نیز ساخته اند که ما در این مجموعه 22 معبد شگفت انگیز بودا را برای شما به نمایش گذاشتیم که در ادامه این معابد بودایی رامشاهده می کنید.

ADMIN بازدید : 31 شنبه 02 اسفند 1393 نظرات (0)

پل دلیچای که سالیان طولانی راه ارتباطی تهران به شمال بوده، حالا سالیان سال است دارد رو به ویرانی می‌ رود. این پل در فهرست آثار میراث فرهنگی ایران ثبت شده و با اینکه یک بار مرمت شده توانی برای مبارزه و ایستادگی در برابر رد شدن ماشین آلات راهداری ندارد.

پل فردوسی یا دلیچانی مربوط به دوره پهلوی اول است و در شهرستان دماوند، روستای دلیچانی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۸۶۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پل فردوسی دارای 5 دهانه است كه 3 دهانه آن به یك اندازه و دو دهانه جانبی آن كوچكتر است.


در قسمت فوقانی دهانه میانی یعنی قسمت شمال غربی و جنوب شرقی پل دو كتیبه وجود دارد كه نام پل، سال احداث و اداره طرق ناحیه 8، روی آنها مرقوم شده است. طول پل 45 متر و عرض آن حدود 4.5 متر است.مصالح اصلی پل از سنگ های تراش دار و ملات سیمان است.

ADMIN بازدید : 29 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)

مسافرت “پــــول” می خواهد و نمی توان منکر مخارج سفر شد، خصوصا اگر در زمان تعطیلات قصد سفر داشته باشیم که متاسفانه همه چیز گران تر می شود. با این حساب چطور می شود برای یک سفر ارزان برنامه ریزی کنید؟


ما پیشنهادهایی داریم برای داشتن یک سفر ارزان قیمت تر که شامل سفرهای داخلی و خارجی می شود.

 

ADMIN بازدید : 47 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

 کلیسای سنت استپانوس

آشنایی با کلیسای سنت استپانوس یا کلیسا خرابه
کلیسای استپانوس مقدس در دژی استوار واقع شده و به مجموعه بناهای موجود در این دژ وانگ استپانوس مقدس یا وانگ ماقارات می گویند، این وانگ مانند سایر وانگهای ارمنیان محل اجتماع طلاب ،خطاطان و خوشنویسان و تذهیب کاران ،نویسندگان ،فلاسفه و مورخین و دانشمندان بوده است.

ADMIN بازدید : 138 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (0)


1. بافت و منظر فرهنگی اورامان تخت
روستای اورامان که در دامنه رشته کوههای زاگرس و در ابتدای حوزه آبریز رودخانه سیروان واقع شده با توجه به معماری خاص و ویژگی های مختلف یکی از روستاهای مهم و ارزشمند کشور است.


۲۰ اثر از استان‌های اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی در جلسه کمیته ثبت حریم آثار غیرمنقول توسط اعضای کمیته ثبت حريم آثار ملی غيرمنقول برای ثبت در فهرست آثار ملّی تایید شده است.

ADMIN بازدید : 26 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

پلی از ریشه درختان زنده در هند (+عکس)
در یکی از مرطوب ترین مکان روی زمین، روستای Mawsynram در مگالایا هند ، یکی از زیبا ترین و جالب ترین پل های جهان وجود دارد. این پل که توسط مردم محلی با ریشه درختان زنده ساخته شده با گذشت زمان نه تنها فرسوده نمی شود بلکه رشد کرده و مستحکم تر می شود. این پل جالب از بیشتر پل های ساخته شده به دست بشر قوی تر است و در مقابل باران های بی امان هند کاملا استوار باقی مانده است.

ADMIN بازدید : 36 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

 گوردخمه‌های سه گانه اسحاق‌وند یکی از اسرارآمیزترین آثار تاریخی استان کرمانشاه است که در شهرستان هرسین قرار دارند. این گوردخمه‌ها در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان هرسین و در شمال شرقی روستایی به نام «ده نو» قرار دارند.

 نام این گوردخمه‌ها از روستایی به نام «اسحاق وند» که در همان حوالی است گرفته شده، اما این گوردخمه‌ها در میان اهالی محل به «فرهاد تاش» نیز معروف هستند. این مجموعه شامل سه گوردخمه است.

ADMIN بازدید : 25 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

مکانهای منحصر به فرد که در شب دگرگون می شوند + تصاویر

1. پارک جنگلی Forest Park ، نیویورک ، آمریکا

ظاهرا ، حضور این قارچ درخشان در جنگل های انگلستان جدید New England کاملا طبیعی به نظر می رسد ، اما بسیار عجیب و غریب است. پنلوس استیپتیکوس stipticus Panellus که گاهی اوقات صدف تلخ نیز نامیده می شود یکی از 70 گونه ی جانوری زیست تابشی است که همواره رشد می کند و می درخشد. به نظر می رسد شدت تابش آن با بلوغ تولید مثلی آن ارتباط نزدیکی دارد و می تواند توسط آلاینده های خاک مختل شود. اگر چه ما می دانیم که آنها چگونه تابش می کنند. (از طریق اکسید کننده های رنگدانه ای به نام لوسیفرین luciferin) ، اما همچنان به طور کامل از دلیل آن مطمئن نیستیم.

ADMIN بازدید : 25 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

تهدید تپه های شنی

همه این شهرها تا 100 سال آینده به دلایل گوناگونی نابود خواهند شد. بعضی هایشان غرق می شوند، تعدادی دیگر متروک و برخی دیگر از این شهرها را زلزله با خاک یکسان خواهد کرد اما با وجود این همه خطرات مرگبار هنوز هم افراد زیادی در این شهرها زندگی می کنند.

ADMIN بازدید : 31 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

چمن متحرک یا چملی گول یکی از بی نظیرترین پدیده های ایران و حتی جهان است. چمن متحرک یا چملی گول یکی از بی نظیرترین پدیده های ایران و حتی جهان است که در دل طبیعت تکاب جا خوش کرده و هنوز رازی سر به مهر به شمار می رود.

نبود جاده دسترسی مناسب، امکانات رفاهی و بهداشتی متناسب با حضور گردشگران داخلی و خارجی و عدم تبلیغات و معرفی این اثر از دلایل ناشناخته ماندن چمن متحرک تکا است. اما این دلیلی نمی شود تا ما از زیبایی های این پدیده عجیب و غریب و همیشه سبز صحبتی نکنیم.

ADMIN بازدید : 29 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (1)

آشنایی با تکیه نیاوران
تکیه نیاوران قدیمی‌ترین تکیه تهران است که هنوز پا برجاست. علم کردن این تکیه به زمان ناصرالدین شاه برمی‌گردد اما در طول این سالها تغییرات بسیاری کرده است. یکی از قدیمی های تکیه می‌گوید مرشد اکبر و حاج اسدالله خیری از مداحان معروف و ملا ابوتراب، حاج آقا دین پرور و حاج آقادربندی از منبریهای این تکیه بوده اند.

ADMIN بازدید : 34 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

چشمه میشی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهر است که در چهار کیلومتری شمال شرقی شهر سی‌سخت قرار دارد و یکی از پرآب‌ترین و خنک‌ترین چشمه‌های زاگرس بوده که آن را چشمه “بشو” نیز می‌نامند.

ADMIN بازدید : 26 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

در فاصله 15 کیلومتری شهر سرپل ذهاب و در مسیر اصلی راه کرمانشاه – قصرشیرین گردنه ای صعب العبور و کوهستانی به نام پاتاق قرار دارد که یکی از قدیمی ترین راه های بازرگانی و ادامه جاده ابریشم بوده است.
 
در گوشه ای از این مسیر، می توانید بنای تاریخی طاق گرا یا همان اریکه سلطنتی را ببینید که در ابتدای سده اول میلادی کنار این جاده ساخته شده است.

در مورد زمان ساخت این بنا اختلاف نظرهایی وجود دارد برخی آن را به دوره اشکانی و برخی دیگر آن را به دوره ساسانی نسبت می‌دهند. اما آن طور که از مدارک باستانشناسی به دست آمده ظاهراً این بنا در اواخر دوره ساسانی و احتمالاً زمان حکومت خسرو دوم (۶۲۸-۵۹۰م) ساخته شده‌است.

ADMIN بازدید : 22 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

 آتشکده چهارقاپی یکی از بناهای تاریخی و شگفت‌انگیز استان کرمانشاه است.

آتشکده چهارقاپی یا به معنی چهار در، از جمله آتشکده‌های دوره ساسانی است که در شهر مرزی قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه قرار دارد.

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 455
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,458
  • بازدید ماه : 1,458
  • بازدید سال : 45,661
  • بازدید کلی : 205,846
  • کدهای اختصاصی